Prowadzimy sprzedaż łożysk i części:
- łożyska standardowe i niestandardowe firmy FAG, INA, SKF, ZVL
- łożyska ślizgowe,
- łożyska liniowe,
- łożyska bezobsługowe,
- łożyska izolowane,
- łożyska skośne,
- tuleje ślizgowe „AMES”,
- kulki łożyskowe,
- wałeczki,
- uszczelnienia FST,
- pierścienie osadcze,
- oringi
JPB System – silniki Promotor

ŁOŻYSKA TOCZNE PROMIENIOWE
Łożyska promieniowe (poprzeczne) to łożyska przeznaczone do przyjmowania i przekazywania obciążeń poprzecznych działających na wał. W porównaniu z innymi łożyskami tocznymi wyróżnia je najmniejszy opór ruchu. W asortymencie naszej firmy znajdziesz łożyska promieniowe kulkowe, walcowe i igiełkowe.
ŁOŻYSKA WZDŁUŻNE
Łożyska wzdłużne to rodzaj łożysk przystosowanych do przyjmowania oraz przekazywania obciążeń wzdłużnych. Zapewniają małe tarcie dzięki tylko punktowemu kontaktowi z elementem współpracującym. Obroty elementu pracującego na tego rodzaju łożyskach odbywają się bez większych problemów oraz oporów. Występują w wersjach jednokierunkowej i dwukierunkowej.
ŁOŻYSKA ŚLIZGOWE
Łożyska ślizgowe to specyficzna kategoria łożysk, które nie posiadają ruchomych elementów pośredniczących. Oznacza to, że czop wału lub inny element obrotowy umieszczony jest w cylindrycznej panewce z pasowaniem luźnym.
W asortymencie producentów można znaleźć łożyska ślizgowe różnego typu – suche, powietrzne i olejowe. Łożyska ślizgowe suche są okresowo smarowane przy użyciu stałych smarów lub niesmarowane w ogóle. Do ich produkcji stosuje się panewki wykonane z odpowiednich stopów łożyskowych lub tworzyw sztucznych. Same łożyska wykorzystuje się do połączeń, na które oddziałują słabe obciążenia. Łożyska ślizgowe powietrzne są konstruowane w taki sposób, iż odpowiedni dystans między wałem a panewką zapewnia poduszka powietrzna wytwarzana poprzez sprężone powietrze dostarczane bezpośrednio do panewki. Znajdują one zastosowanie na wałach, na których występują niewielkie siły promieniowe. Łożyska olejowe dzieli się na hydrodynamiczne i hydrostatyczne. Cechą charakterystyczną ich budowy jest wypełnienie części korpusu łożyska olejem, który podczas ruchu wału tworzy cienką warstwę między wałem a panewką.